| |
 Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.
Tulevat Final Fantasyt, Hypetystä, odotusta, kauhistelua...
| Pnikkis |
|
Oppipoika

Group: Plusmembers
Member No.: 85

|
Lupasin eilen mennä kouluun kun kuume viimein laski mutta tänään tulin katumapäälle. On niin helvetillinen nuha että minulla ei kohta kaiken tämän niistämisen jälkeen ole aivoja. Sitä paitsi on mielekkäämpää jäädä kotiin vahtaamaan XIII-trailereita<3
| QUOTE | | Rillipäinen naikkonen aka Jihl Nabaat on Yaagin kollega, Cocoonia suojelevan armeijan lieutenant colonel(miten ikinä kääntyykään suomeksi). Jihliä ja Yaagia on kuvattu samantyyppisiksi pahiksiksi kuin Turkit ovat seiskassa eli missään nimessä eivät ole pääpahiksia. |
Miten tulikin siitä neidistä ShinRan agenttinaiset mieleen:D Muutenkin olin poimivinani trailerista viittauksia seiskaan. Tribuutti vanhalle klassikolle vai yritys materiaalia kierrättämällä saada aikaan samanlainen menestystarina?  Eräällä toisella foorumilla joku muuten vertasi Snowta ja kasin Seiferia ja kyllähän herrojen hahmodesingissä on yhtäläisyyksiä. Olisiko heilläkin tämä Reno/Axel-suhde? Pohdin muuten jo itsekseni josko pahikseksi paljastuu naispuolinen Sephiroth.
|
|
|
| Nami |
|
Makokäsitelty jenovasirkka

Group: Undying
Member No.: 23

|
Anteeksi, kun taas tuplapostaan. Tosta hemmetin lineaarisuudesta (putkijuoksu) on jauhettu jo niin paljon, että on jo aikakin saada vähän päinvastaista kommenttia. FFXIII on ehditty jo haukkua vuosituhannen vitsiksi, mutta sitten, kun arvioita rupeaa katsomaan, ne eivät koske koko peliä vaan sitä kuuluisaa 20 ensimmäisen tunnin pätkää. Sen jälkeen meno kuulemma muuttuu radikaalisti. Tässä erään pelaajan arvio pelistä:
| QUOTE (Random pelaaja) |
Olen vaantanyt nyt pelia Japaniksi n. 26h ja voin sanoa, etta pelissa on varsin paljon putkijuoksua. Mutta… peli muuttuu yhdessa vaiheessa todella paljon ja avautuu. Lisaksi itse putkijuoksu ei ole tylsaa siksi, koska kokoajan avautuu uutta ja itse juoni ja hahmot ovat loistavia. Pelattavuus on todella loppuun viilattu ja hauskaa. Uprgreidaus systeemit ja level up aukeaa vasta vahan myohemmin kunnolla, mutta kun sen tajuaa, niin kyseessa on yksi parhaimmista systeemeista talla vuosituhannella.
Final Fantasy 13 on erikoinen tapaus, enemmankin muistuttaa FFX environmenteillaan, mutta taas FF 12 ja Crisis Core: FFVII, seka FFX-2 taistelu, kehittamis ja tavarasysteemillaan.
Pelissa on melkoisen paljon tuunaamista, joten se putkijuoksu arsyttaa vain klaustrofobisia.
Mutta taytyy kylla sanoa suoraan, etta kylla se minutkin negatiivisesti yllatti. Mutta lopulta kuitenkin tajusin, etta kyseessa oli artistinen seikka, ei pelkastaan design puolen asia. Nimenomaan haluttiin tuoda esille tuo klaustrofobinen ja yksiulotteinen fiilis, kunnes sitten rysahtaa ja kunnolla siina 25h kohdalla.
Siina tulee sitten semmoinen kunnon next gen final fantasy fiilis.
Itse arvostaisin pelin 9/10 tassa vaiheessa, ja todennakoisesti se nousee sinne 9.5/10 tienoille, mita muu media on suurimmaksi osaksi antanu.
Perusstoori on 50-60h, ja optimaalit siihen paalle niin se on hyva 80-100h pelattavuutta.
Peli on hyva, kantaa nimensa hienosti ja ansaitsee paikkansa jokaisen PS3 hyllyssa.
Alkaa turhia murehtiko, kylla pelin tekijat ovat ottaneet huomioon jokaisen ”fanin” ja tietaa, miten he reagoivat. Siksi luvassa on yllatyksia, ja paljon kiusaamista pelin ensimmaisella puoliskolla!
Chapter 11 kun alkaa, niin sitten on taas mielipide muuttunut kovasti kaikilla.
|
Tämä arvio nosti juuri meikäläisen innostuksen taas uusiin sfääreihin. Kunhan peli ei nyt vaan myöhästyisi... Tuolta voi lukea muutakin keskustelua: http://pelaajalehti.com/2010/01/11/final-f...suurin-huijaus/Menin vain perkele lukemaan yhden tosi, tosi ison spoilauksen ja nyt harmittaa vietävästi. Välttäkää Final Fantasy Wikiä, sinne on jo ilmestynyt spoilereita!
|
|
|
| Afeni |
|
Kristallien valtias

Member No.: 1

|
En voi mitään sille, että olen edelleen erittäin skeptisellä mielialalla. Ehkä peliä on hehkutettu niin paljon, että olen saanut jonkinlaisen vastareaktion tai sitten olen vain kuullut liikaa negatiivista palautetta monilta (siis hehkutusta tulee ihmisiltä, jotka eivät ole pelanneet, ja negatiivista palautetta niiltä, jotka ovat). Tiedä häntä, mutta tällä hetkellä odotukset eivät ole kovin korkealla.
Positiivistahan siinä on, että kun ei ihmeitä peliltä odota, voi kokea iloisen yllätyksen. Ja minulla tuli kahtatoista odotellessa tämä sama vaihe. Kritisoin aivan kaikkea, mitä pelistä ikinä kerrottiin ja olin suorastaan kiukkuinen muutoksista yms. Siis ennen kuin sain pelin käsiini... ja sitten se kuitenkin räjäytti potin x)
Toisaalta kymppi ei ole räjäyttänyt pottia vieläkään...
20 tuntia pelin alussa putkijuoksua on minusta liikaa. Ainakin siltä kuulostaa. Siinä ajassa pelaaja ehtii turhautua, vaikka tietäisi, että parempaa on luvassa.
Olen myös kuullut, että kaupat olisi jätetty kokonaan pois ja ostokset suoritettaisiin savepointien kautta. Tämäkin kuulostaa typerältä muutokselta. Hei, kaupoissa pitää päästä ravaamaan! Tosin voi olla, että juttu koskee vain pelin alkupuolta ja kauppoihin päästään myöhemmin.
Savepointien poistumista toivoin uuden pelikoneen myötä. Kyllä PS3:lla pitäisi jo pystyä tallentamaan kohtaan kuin kohtaan ja pystyihän vanhoissakin ainakin maailmankartalla (tosin sehän saattaa puuttua tästä) tallentamaan koska vain. Mutta tietysti savepointilta toiselle juoksemisessa on tiettyä nostalgisuutta.
Ja tuo sana Chapter särähti pahasti. X-2:ssa ja Revenant Wingsissähän ne on jo nähty ja ei ole minusta ollut hyvä systeemi ollenkaan. Eikös tässä ollutkin joku sama työntekijä kuin noissa kahdessa? Ohjaaja peräti? Nyt en muista.
Joo, anteeksi. En halua pilata muiden innostusta. Nousen varmaan näistä syövereistä myöhemmin, mutta toistaikseksi mieleni taitaa suojella minua pettymisvaaralta olemalla mahdollisimman skeptinen x)
|
|
|
| Afeni |
|
Kristallien valtias

|
Höhöö... luinpas juuri uutisen FFXIII-2 vahvistettuAiemmin jo seurailin, että Square oli mennyt domainin varaamaan, mutta silloin itse pelistä ei ollut varmuutta. Nyt sitten se on tiedossa. Jotenkin suhdaudun tällä hetkellä Versukseen äärimmäisen skeptisesti, ei oikeastaan kiinnosta ollenkaan. Sehän on vaatemainos, jolle on annettu Final Fantasyn nimi myyntiä edistämään? Noin niinkuin kärjistettynä ;D Agito kiinnostaa hieman, mutta tämä XIII-2 paljonkin. Toivon vain, ettei se tule olemaan X-2-tasoa juoneltaan. Niin ja minusta olisi kiva, jos se sijoittuisi aikaan ennen varsinaista peliä. Näkisin mieluusti, millainen Vanillen ja Fangin menneisyys on oikeasti ollut (vaikka se veisikin luultavasti pohjan tuolta minun ficiltäni). Noh, nyt minulla on ainakin taas peli, jota odottaa kieli pitkällä  Mitäs ajatuksia muilla tästä uutisesta? //edit Tässä vielä pelin logo. Ovatko nuo naisia? Ovathan? ;D Pelin pitäisi ilmestyä ensi talvena... voisikohan toivoa, että se tulisi Euroopan markkinoille kesällä 2012? ^^; //edit 2 PS3-version kansiXBOX 360 -version kansiScreen shotNäyttää siltä, että Light on mukana... se kai sitten tarkoittaa, ettei Fang ja Vanille voi olla kuvioissa. Sääli sinänsä, nimenomaan heidän tarinansa olisi kiinnostanut minua. Lightkin kiinnostaa sen verran, että tämä peli tulee kyllä hankittua kokoelman jatkoksi. Haistan itsessäni nyt sen hysteerisen innostuksen, jonka halusin varsinaisen XIII:n kohdalla välttää (pettymysten pelossa), mutta lienee turha enää yrittää estää fiilistä.
|
|
|
| Afeni |
|
Kristallien valtias

|
Vaatemainoksella tarkoitan sitä, ettei hahmoilla ole perinteiseen tyyliin hahmosuunnittelijan suunnittelemia kuteita yllään, vaan joidenkin merkkifirmojen vaatteita. Eli siis se peli on ihan oikeasti vaatemainos.
Toinen syy kiinnostamattomuuteen on se, että peli näyttää olevan ahdettu täyteen miehiä. Ainoa merkittävässä (?) roolissa oleva naishahmo on epäkiinnostava. Eli mitä tästä jää käteen? Silmäkarkkia ja merkkivaatteita?
Lisäksi maailma vaikuttaa aivan liian sci-filtä / realistiselta minun makuuni eikä se käsittääkseni liity kolmentoista maailmaan mitenkään.
No, jos juoni on hyvä, niin peli voi mennäkin, mutta tällä hetkellä odotuksia ei ole.
Agiton hahmoista en sano mitään, ei ole tietoa. Maailma vaikuttaa maagisemmalta ja kiehtovammalta kuitenkin kuin Versuksen.
Tuon XIII-2:n screen shotin perusteella on joo jo helppo päätellä, että Light tosiaan on toinen logon henkilöistä. Luultavastihan tuo toinen on mies. Toivotaan, että hahmo on sitten hyvä eikä ainakaan kopio Snow'sta (eikä isoksi kasvanut vinkupentu-Hope).
Tosiaan Vanillea ja Fangia olisin kovasti kaivannut jonkinlaiseen rooliin, mutta neidit ovat kristallia, joten aika epätoivoiselta vaikuttaa.
Yllättävän nopeasti muuten julkaistaan tuo peli. Vähän käy mielessä, että se on ollut työn alla tai vähintäänkin suunnitteilla jo kolmentoista työstämisen aikaan ja päätös lopullisesti julkaisusta on kenties tehty, kun kolmentoista menestys oli selvitetty. Ehkä, en tiedä, mutta tulipahan vain mieleen.
|
|
|
| myra |
|
Varas

Member No.: 68

|
Itseänikin alkoi tämä uusi FFXIII-2 kiinnostamaan. Kunhan eivät tosiaan tee siitä mitään FFX-2 tapaista hirvitystä. Bongailin YouTubesta wannabee trailerin joka sisältää ihan liikkuvaa kuvaa. Taitaa olla se logon tumma hahmo tuossa lopussa? Mieshän se. Ehdin jo elätellä toiveita tuon hahmon paljastumisesta Fangiksi. Noh ei aina voi kaikkea saada. Toivottavasti ovat Vanillen kanssa edes jossain pienessä sivuroolissa.
|
|
|
| Nami |
|
Makokäsitelty jenovasirkka

Member No.: 23

|
Tekijänoikeudet vei videon ennen kuin ehdin katsoa sen. Hetken klikkailun jälkeen löytyi sellainen, jota ei vielä ole poistettu. SE:llä on ollut kiireinen päivä.  Tuolta voi katsoa. Lightin uus look on aika... tyylikäs? Bnyy, tahon nähdä enemmän sitä miestä! Höyheniä!Löysin myös uutta videopätkää Versuksesta (tosin en tiedä, onko tämä kuinka uutta, kun olen ollut vähän aikaa pimennossa). Minä oikeasti odotan kyllä tätä peliä kaikkein eniten. Tosin kuten jo mainittua tuli, hottiksilla miehillä on paljonkin osuutta asiaan. Paha muuten, joku oli kommannut tuohon videoon, että alussa äijä kuulostaa siltä kuin sanoisi "Noctis orgy", LOL. Japanin puhujat saavat siitä varmaan vähän enemmän irti. (Edit: Tarkoittaa ilmeisesti "prinssi Noctis".) Noctis Orgy!Tykkään kyllä Noctisin Full HD -lookista enemmän kuin tuosta, joka noissa pätkissä näkyy. Toivon mukaan eivät oo sentään muuttaneet sitä ulkonäköä ekasta trailerista. Noctis vaikuttaa vähän laiskalta jampalta noin yleisesti ottaen. Aika monessa pätkässä vaan lösöttää tylsistyneenä. Lopussa tohtori Sykerön näkönen, luultavasti pahis, ukkeli ja sitten voi elämä tuota Noctisin kamun tukkaa. Jää Sekaisin Marista -mälli-cowlick toiseksi.  Aijoo ja Versuksen musat on muuten aika jees.
|
|
|
| Cresta |
|
Soturi

Member No.: 41

|
Minäkin luin eilen tuon ilouutisen ♥ Möh, oli jo nuokin julkaisut poistettu. Mäkin löysin pari kuvaa tulevasta. Lightning on ihanan ritarillisen näköinen ♥_________♥ Toivottavasti tuota uutta hahmoa voi parittaa Lightningille. Afeni, mielestäni tuo hahmo näyttää epäilemättä naiselle ! 8D Toivon todella, että peli tulisi jo vuoden päästä kesällä tai ennemmin. Kunhan se ei oikeasti ole mikään samanlainen kakka kuin X-2.. mokoma peli raiskasi Yunan täysin ;___; Löysin myös toisen kuvan ja se jäi mietityttämään.. Mikä ihme hemmo mahtaa olla? NapsLöysin sen toki 4chanista, ja siihen ei aina ole luottamista.. Mutta sieltä löytyi kyllä juuri nuo samat Afenin linkittämät kuvat, mutta en mene takuuseen kuitenkaan. Btw asiasta poiketen, 4chanissa on ihana FF-yuri-ketju ♥
|
|
|
 Enjoy forums? Start your own community for free.
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|