Kiitos ankie photobucketin tilasta. :)

Free Forums with no limits on posts or members.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Karvaturrit. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Keksin Itse Koiran Olis Kysyttävää, vanhemmista
hanna-81
Posted: Aug 6 2004, 11:57 PM

Kuivahtanut addikti

Group: Members
Member No.: 174

Eli siis mä nyt keksin päästäni yhden suomenpystykorvan kenneliini. Pitääkö keksiä myös koiralle vanhemmat vai dry.gif

--------------------
kopiointipaikka

http://www.geocities.com/kopiointi05

Virtuaalikennellista täällä taas

http://www.geocities.com/kennellista2005

60 KENNELIÄ JO, LIITTYKÄÄ.
Pävitetty 27.12.05
Sumu
Posted: Aug 7 2004, 12:04 AM

mun pikkumies

Member No.: 150

eihän se ole pakollista, mutta mä ainakin keksin aina sukutauluun koiria. ja niihinhän sitten kuuluu laittaa se (evm.) perään niihin nimiin smile.gif en tiedä onko sekään pakollista? mutta hyvähän se siellä on olla...

--------------------
"Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa."
"Älä suihkussa itke tai lattia kastuu!"

hanna-81
Posted: Aug 7 2004, 12:07 AM

Kuivahtanut addikti

Mitäs tarkottaa evm dry.gif

--------------------
kopiointipaikka

Pävitetty 27.12.05
raita
Posted: Aug 7 2004, 12:07 AM

Mental Circus

Member No.: 57

QUOTE (Sumu @ Aug 6 2004, 10:04 PM)
eihän se ole pakollista, mutta mä ainakin keksin aina sukutauluun koiria. ja niihinhän sitten kuuluu laittaa se (evm.) perään niihin nimiin smile.gif en tiedä onko sekään pakollista? mutta hyvähän se siellä on olla...

Näin on, ja Evm tarkoittaa Ei virtuaalimaailmassa.

--------------------
You're looking beat but you say: "no, oh, no, no"
"I'm all messed up and I'm ready to go!
We ain't gonna go it alone no more

So let's get on with the show."
hanna-81
Posted: Aug 7 2004, 12:12 AM

Kuivahtanut addikti

No mun pitää sitten tehdä noin.

--------------------
kopiointipaikka

Pävitetty 27.12.05
sonja
Posted: Aug 7 2004, 10:13 AM

back
Group Icon

Group: Moderaattorit
Member No.: 43

Voi sen sukutaulun kyllä jättää tyhjäksikin, jos laittaa siihen, että koira on keksitty.
Mutta tietenkin vois olla hyvä keksiä edes vanhemmat. wink.gif

--------------------
täällä siis taas keskuudessanne.
ihan kunnolla.
Ebony
Posted: Aug 7 2004, 11:40 AM

Kuivahtanut addikti

Member No.: 100

Mä en ainakaan keksi sukutaulua, jos olen itse keksint koiran, mutta kaikki tyylillään smile.gif
Sooz
Posted: Aug 7 2004, 01:00 PM

poks.

Member No.: 34

Mä keksin yleensä koiralle koko kolme polvea sukua, siitä on jotenkin tullut tapa.. Enne laitoin perään evm mutta en nykyään enää jaksa/viitsi laittaa.. rolleyes.gif Mutta se on tietenkin jokaisen omasta mausta kiinni grin.gif
aamutossu
Posted: Aug 7 2004, 01:01 PM

yleisön toiveesta: vielä kerran
Group Icon

Group: Moderaattorit
Member No.: 48

Suosittelen keksimään ainakin vanhempien nimet.Koska eihän perjaatteessa koiran puhdasrotuisuudesta voi olla varma, jos ei edes vanhempia tiedetä... wink.gif Vaikka virtuaalimaailmassa ollaankin. ^^

--------------------
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

87 prosentin todennäköisyydellä tämä allekirjoitus ärsyttää juuri Sinua, ystäväiseni. smile.gif
Zandie
Posted: Aug 7 2004, 01:26 PM

Suu kiinni. Sinä olet tajuton.

Member No.: 78

Minä laitan yleensä vanhemmat, ja jos jaksan niin enemmänkin.

--------------------
Joskus voi kannattaa näytellä tyhmää, niin ihmiset luulevat,että puhut samalla tasolla kuin he.
Leya
Posted: Aug 7 2004, 02:09 PM

Kasvattaja

Member No.: 84

Suosittelen keksimään ainakin vanhempien nimet.Koska eihän perjaatteessa koiran puhdasrotuisuudesta voi olla varma, jos ei edes vanhempia tiedetä...  Vaikka virtuaalimaailmassa ollaankin. ^^

Samaa mieltä :)

(Ahem, en tosin vieläkään ole laittanut koirieni sukutauluja nettiin... Ääk.)
Lilith
Posted: Aug 10 2004, 12:52 AM

lilith is the "she demon" of ancient babylonian

Member No.: 212

Mullekin tuo evm oli vieras termi, kiitos valaistuksesta asiassa! smile.gif En ole laittanut sitä omien koirieni sukareihin, ehkä pitäisi. Toisaalta perhosten vanhemmat olivat joskus oikeasti Joliettes-kennelissä, vaikkei sitä enää olekaan. Ja suvut ovat peräisin tuolta ajalta, eli keksin ne aikoinaan juuri noille koirille (siis näiden nykyisten vanhemmille).

Haluan keksiä koirille suvut, koska se tekee kasvatuksesta jotenkin "aidompaa" jos käytän esim. omaa urosta omalle nartulle ja joudun miettimään voiko niin tehdä jos tuleekin liian korkea sukusiitosaste (ei saa ylittää 6,25%). Aikoinaan keksimilläni kennelnimillä on myös osalla esikuva oikeissa sukutauluissa (en siis käytä oikeita kennelnimiä enkä yleensä edes muunnelmia niistä, mutta ko. kennelit edustavat minulle ja mahdollisesti jollekin toiselle perhosten sukuja tuntevalle tietyn tyyppisiä kenneleitä).

Samoin kun käytän vuosien aikana ottamiani kuvia, minulle tulee pakostakin näköjään tärkeäksi se, minkä koirien kuvia käytän. Esim. Viivi-phalenen kuvassa on erään maailmankuulun kennelin koira - en voi vastustaa kiusausta ottaa virtuaalikenneliini mukaan sellaisia koiria joita olisin oikeastikin halunnut. Tintti-phalenen kuvassa oleva koira on poikkeus, koska se on PRA-kantaja, mutta siitäpä ei tarvitse välittää kun geenit eivät oikeasti siirry. cool.gif

Nämä merkitykset eivät varmasti juuri aukea muille, mutta itselleni ne luovat kutkuttavaa realismia virtuaalikasvatukseen. Ja tietysti suuria unelmia voi toteuttaa, kun on mahdollisuus käyttää huippukoirien kuvia (vaikka tietenkään kaikki eivät ole huippuja) ja olla vaikka millaisia sukuja lähtökohtana. Seuraavan sukupolven kuvia olen myös jo vähän valkannut sen mukaan, minkä värisiä pentuja jostain yhdistelmästä voisi tulla. Ja kun ei muuta "geneettistä" yhteneväisyyttä voi saada, niin yritän laittaa samansävyisiä koiria aina yhteen pentueeseen. *perfektionismi painaa päälle* wink.gif

--------------------
Virtuaalikennel Acale phalenet
Chapeau à Plume phalenet piirroskuvin
Virtuaalinen Papillon ja Phalène -järjestö
rekisteröity FP kennel Godà, papillonit
mjantel
Posted: Aug 10 2004, 08:00 AM

ikävä.

Member No.: 52

Itse laitan koirille aina sukutaulut, joihin keksityillä koirilla keksin nimet.

--------------------
user posted image
« Next Oldest | Virtuaaliset koiraystävämme | Next Newest »
InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.
Learn More · Sign-up for Free

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1665 seconds | Archive