| · Tuwwilan kylä · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Welcome to Karvaturrit. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
![]() ![]() ![]() |
| hanna-81 |
Posted: Aug 6 2004, 11:57 PM
|
|
Kuivahtanut addikti Group: Members Posts: 2,718 Member No.: 174 Joined: 2-July 04 |
Eli siis mä nyt keksin päästäni yhden suomenpystykorvan kenneliini. Pitääkö keksiä myös koiralle vanhemmat vai
-------------------- kopiointipaikka
http://www.geocities.com/kopiointi05 Virtuaalikennellista täällä taas http://www.geocities.com/kennellista2005 60 KENNELIÄ JO, LIITTYKÄÄ. Pävitetty 27.12.05 |
| Sumu |
Posted: Aug 7 2004, 12:04 AM
|
![]() mun pikkumies Group: Members Posts: 3,790 Member No.: 150 Joined: 16-June 04 |
eihän se ole pakollista, mutta mä ainakin keksin aina sukutauluun koiria. ja niihinhän sitten kuuluu laittaa se (evm.) perään niihin nimiin
-------------------- |
| hanna-81 |
Posted: Aug 7 2004, 12:07 AM
|
|
Kuivahtanut addikti Group: Members Posts: 2,718 Member No.: 174 Joined: 2-July 04 |
Mitäs tarkottaa evm
http://www.geocities.com/kopiointi05 Virtuaalikennellista täällä taas http://www.geocities.com/kennellista2005 60 KENNELIÄ JO, LIITTYKÄÄ. Pävitetty 27.12.05 |
| raita |
Posted: Aug 7 2004, 12:07 AM
|
||
![]() Mental Circus Group: Members Posts: 6,734 Member No.: 57 Joined: 5-March 04 |
Näin on, ja Evm tarkoittaa Ei virtuaalimaailmassa. -------------------- You're looking beat but you say: "no, oh, no, no"
"I'm all messed up and I'm ready to go! We ain't gonna go it alone no more So let's get on with the show." |
||
| hanna-81 |
Posted: Aug 7 2004, 12:12 AM
|
|
No mun pitää sitten tehdä noin.
| sonja |
Posted: Aug 7 2004, 10:13 AM
|
|
back ![]() Group: Moderaattorit Posts: 4,000 Member No.: 43 Joined: 2-March 04 |
Voi sen sukutaulun kyllä jättää tyhjäksikin, jos laittaa siihen, että koira on keksitty.
Mutta tietenkin vois olla hyvä keksiä edes vanhemmat. -------------------- täällä siis taas keskuudessanne.
ihan kunnolla. |
| Ebony |
Posted: Aug 7 2004, 11:40 AM
|
![]() Kuivahtanut addikti Group: Members Posts: 2,740 Member No.: 100 Joined: 12-April 04 |
Mä en ainakaan keksi sukutaulua, jos olen itse keksint koiran, mutta kaikki tyylillään
|
| Sooz |
Posted: Aug 7 2004, 01:00 PM
|
|
poks. Group: Members Posts: 2,150 Member No.: 34 Joined: 1-March 04 |
Mä keksin yleensä koiralle koko kolme polvea sukua, siitä on jotenkin tullut tapa.. Enne laitoin perään evm mutta en nykyään enää jaksa/viitsi laittaa..
Mutta se on tietenkin jokaisen omasta mausta kiinni |
| aamutossu |
Posted: Aug 7 2004, 01:01 PM
|
![]() yleisön toiveesta: vielä kerran ![]() Group: Moderaattorit Posts: 3,364 Member No.: 48 Joined: 3-March 04 |
Suosittelen keksimään ainakin vanhempien nimet.Koska eihän perjaatteessa koiran puhdasrotuisuudesta voi olla varma, jos ei edes vanhempia tiedetä...
-------------------- 87 prosentin todennäköisyydellä tämä allekirjoitus ärsyttää juuri Sinua, ystäväiseni. |
| Zandie |
Posted: Aug 7 2004, 01:26 PM
|
![]() Suu kiinni. Sinä olet tajuton. Group: Members Posts: 1,130 Member No.: 78 Joined: 17-March 04 |
Minä laitan yleensä vanhemmat, ja jos jaksan niin enemmänkin.
-------------------- Joskus voi kannattaa näytellä tyhmää, niin ihmiset luulevat,että puhut samalla tasolla kuin he.
|
| Leya |
Posted: Aug 7 2004, 02:09 PM
|
||
|
Kasvattaja Group: Members Posts: 257 Member No.: 84 Joined: 22-March 04 |
Samaa mieltä :) (Ahem, en tosin vieläkään ole laittanut koirieni sukutauluja nettiin... Ääk.) |
||
| Lilith |
Posted: Aug 10 2004, 12:52 AM
|
![]() lilith is the "she demon" of ancient babylonian Group: Members Posts: 1,264 Member No.: 212 Joined: 8-August 04 |
Mullekin tuo evm oli vieras termi, kiitos valaistuksesta asiassa!
Haluan keksiä koirille suvut, koska se tekee kasvatuksesta jotenkin "aidompaa" jos käytän esim. omaa urosta omalle nartulle ja joudun miettimään voiko niin tehdä jos tuleekin liian korkea sukusiitosaste (ei saa ylittää 6,25%). Aikoinaan keksimilläni kennelnimillä on myös osalla esikuva oikeissa sukutauluissa (en siis käytä oikeita kennelnimiä enkä yleensä edes muunnelmia niistä, mutta ko. kennelit edustavat minulle ja mahdollisesti jollekin toiselle perhosten sukuja tuntevalle tietyn tyyppisiä kenneleitä). Samoin kun käytän vuosien aikana ottamiani kuvia, minulle tulee pakostakin näköjään tärkeäksi se, minkä koirien kuvia käytän. Esim. Viivi-phalenen kuvassa on erään maailmankuulun kennelin koira - en voi vastustaa kiusausta ottaa virtuaalikenneliini mukaan sellaisia koiria joita olisin oikeastikin halunnut. Tintti-phalenen kuvassa oleva koira on poikkeus, koska se on PRA-kantaja, mutta siitäpä ei tarvitse välittää kun geenit eivät oikeasti siirry. Nämä merkitykset eivät varmasti juuri aukea muille, mutta itselleni ne luovat kutkuttavaa realismia virtuaalikasvatukseen. Ja tietysti suuria unelmia voi toteuttaa, kun on mahdollisuus käyttää huippukoirien kuvia (vaikka tietenkään kaikki eivät ole huippuja) ja olla vaikka millaisia sukuja lähtökohtana. Seuraavan sukupolven kuvia olen myös jo vähän valkannut sen mukaan, minkä värisiä pentuja jostain yhdistelmästä voisi tulla. Ja kun ei muuta "geneettistä" yhteneväisyyttä voi saada, niin yritän laittaa samansävyisiä koiria aina yhteen pentueeseen. *perfektionismi painaa päälle* -------------------- Virtuaalikennel Acale phalenet
Chapeau à Plume phalenet piirroskuvin Virtuaalinen Papillon ja Phalène -järjestö |
| mjantel |
Posted: Aug 10 2004, 08:00 AM
|
![]() ikävä. Group: Members Posts: 2,957 Member No.: 52 Joined: 4-March 04 |
Itse laitan koirille aina sukutaulut, joihin keksityillä koirilla keksin nimet.
-------------------- |
![]() |
![]() ![]() ![]() |